Adrenaline City! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van despanjaard - WaarBenJij.nu Adrenaline City! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van despanjaard - WaarBenJij.nu

Adrenaline City!

Door: Martine & Karel

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hi mates,

Wat kunnen we van Queenstown zeggen..... It's our town! Super gezellig en modern dorpje gelegen aan een ijskoud meer tussen gigantische bergenpartijen.
Onze camping lag wat hoger in het dorp dus een super view. Ongelooflijk. Achter de camping zat de gondola (ski lift). 's ochtends startten de parapentes 800 m boven ons en zagen we ze mooi afdalen het dal in. Op het hoogste punt van de gondola was ook een bungeejump-platform waar we 's middags, vanaf onze tijdelijke standplaats, de mensen zagen vallen en hoorden gillen!

Eerste dag zijn we een schitterende wandeltocht gaan maken de bergen in en op. Wel lache, want op het hoogste punt van onze wandeltocht waar we wederom een schittende view hadden, hoorden we iemand hard hallo roepen. Bleek een vent te zijn op een andere bergtop die zijn echo wilde horen. Dus wij natuurlijk zijn gewenste echo terug roepen. Hij weer HELLO........wij HELLO..... In de verte zag je zijn verbazing echt lache. Hij weer HELLO..... wij HELLO. Na een paar keer kreeg hij het door dat het van een kant kwam en zag hij ons. Wij een even een geprekje met hem gehad over de wijn die hij bij zich had en wij over de brie en het stokbrood dat wij bij ons hadden. Erg leuke conversatie of we rose hadden, allebij op een verschillende bergtop ongelooflijk :-).

Beneden terug hebben we gerodeld bij de Gondola. Dat is niet zo'n kutbaantje als in Duinrill, maar het echte werk. En dat smaakte natuurlijk naar meer.
Wat gaan we morgen doen ?..... Skydiven!!

Na wat inlichtingen bleek ik om (laat ik zeggen) technische reden niet geschikt was voor een tandemsprong (zou wel een erg streng dieet worden), fuck wat dan.
Het werd Heli Biken! Dat betekent 6 mountainbikes (geen gewone, het down hill werk) opladen op een helicopter, 5 man en een gids mee en afgezet worden op een berg top. Dit om vervolgens als een idioot van die berg af te crossen. Echt kicke.
Helaas werd de volgde morgen door de bewolking (die er een uur later niet meer was) uitgesteld tot de volgende morgen.

fuck, dus. Wat nu? Die Jetboten, dat wilde ik wel en dat was makkelijk te boeken. Dat gingen we in de middag doen.
Toch ff kijken of hanggliden (Delta vliegen) evt kon. Ik wist dat Martine dat graag wilde dus stelde ik voor dat ze dat toch ging doen (ik kon om technische reden dit niet doen).

En ja, of course, ze wilde, ik kon mee in bus naar de "para" berg om te filmen, dus helemaal top. Martine begon onderweg al stil te worden want het ging toch echt gebeuren. De Delta-vleugel werd door de piloot in elkaar gezet en ging vervolgens Martine instructie geven.
Ze moest mee rennen en blijven vasthouden. Ze kwam door de testen heen, dus gingen ze naar de afgrond.
Denk dat we op 1200 meter stonden. Even wachten op een beetje wind...... Duurde wel even. En ja daar gingen ze ....rennen....rennen....en de lucht in. Echt super gaaf. Martine gillen van enthousiasme, het hele dal bijelkaar.
Echt gaaf om te zien.
Alles gefilmd natuurlijk dus dat gaan jullie nog zien.

's middags zijn we naar de Shotover Jetboten gegaan. De Shotover is een rivier die tussen 30 meter hoge rotswanden heen stoomt.
Zij is ca. 20 centimeter diep. Dus heb je een jetboot nodig om er overheen te kunnen sjezen. In Queenstown hebben ze daarvoor boten met een dikke V8 erin. Met zo'n 14 man aan boord gaat zo'n ding met 80 km per uur stroomaf- en opwaards rakelings langs de rotswanden en maakt 360 graden rondjes om z'n as. Echt super gaaf om mee te gaan. foto komt nog.
Hierna de adrenaline een beetje laten zakken voor het slapen gaan natuurlijk.

Volgende dag keken we gelijk naar buiten om te zien of wat het weer was voor de helibike. Na een belletje met de bikeshop werden we een uur uitgesteld. En ja hoor een uur later zaten we in de bus naar de helicopter. Wij inchecken, de bikes werden opgeladen en wij instappen. Martine werd als lichtste voorin gezet en ik werd weer om technische reden achter de piloot gezet ( met een super view).
En opstijgen met dat ding, echt gaaf om te doen!
Op een van de bergtoppen werden we afgezet. Wanneer je helicoter dan weer weg is, sta je echt in de middel of nowhere.
Daarna na wat instructies van onze gids Steve naar beneden echt kicke.

De bike tocht naar beneden was zeg maar niet zoals in de duinen bij Noordwijk. Dit was het echte werk en een van onze groepsleden (een canadese arts die een jaar in NZ werkte) Roger ging inderdaad 2x over zijn stuur, wat sneller dan zijn eigen bike zeg maar. Zag er na dat modderzwemmen wel erg stoer uit.

Maar ik wilde na Martine d'r
Delta vliegen natuurlijk ook nog een uitdaging doen. De Ledge. Dit is zegmaar een enorme schommel in een dal. 60 meter hoog en een wijdte van 200 meter. Of de Nevis de beruchte bungee jump van Queenstown van 134 meter hoog en een vrije van van 8,4 sec.........Unhhhhk.
Na wat overuiging van Roger (die was mee tijdens de Heli-bike) werd het dus de Nevis. Unhhhhk. Ik boeken. Kon pas de volgende dag. Wachten dus. Martine kon mee dat was super. Ik had al betaald dus kon niet meer terug. De avond ervoor hebben Martine en ik mijn sprong nog even doorgenomen.
En om 8 uur was het zover. Met de bus mee (4x4). Onderweg grapte de buschauffeur nog dat deze jump 3 keer hoger was dan de originele waar het bungee jumpen begonnen is. De berg op. We zien de Nevis. Het is hoog heel hoog. We worden ingeharnast. Er werd aangekondigd dat de zwaarste personen als eerste moeten....mmmmmmm.... drie keer raden wie dat was...... Mijn gewicht stond met stift zelfs op mijn hand. Geen twijfel daarover dus.
Blijven ademen. Met een bakje werden via de kabels naar een soort kabine gebracht die in het middelpunt van het dal hing. Daar vanaf moest gesprongen worden. Ik werd gelijk in gestipt. En mocht door het hekje om een bungee aangekoppeld te krijgen. Op dat moment gaat je in een soort overlevingstand en wil je alles weten wat die mannen voor tips hebben. Het was zover. Ik werd naar het spring plankje geleid. Het is echt hoog. Geen tijd om te denken.....3...2...1.... Bungeeeeeeee. Daar ging ik. Wat een rush. Niet te geloven. ik kan het niet beschrijven. Maar een super kick is het echt.

We zitten overigens nu in Frans Jozef. We gaan morgen gewoon een wandeling maken.

Wat was Queenstown gaaf zeg echt super.

Martine & Karel

  • 08 Februari 2006 - 11:30

    Henny:

    wat eng. dit zou ik echt allemaal niet durven, hoor. Maar wat jullie al niet meemaken, geweldig, hoor. vandaag was Marjolijn nog bij mij, ze gaat zondag naar Egypte, daar is het nu 28 graden. Ik weet dat, want de vriend van Ingrid is daar net vandaan gekomen. Hier is het takkenweer. Dag lieverds, groetjes van tante Henny

  • 08 Februari 2006 - 14:43

    Leuntje:

    Echt GEWELDIG, al jullie ervaringen..
    Liefs

  • 09 Februari 2006 - 03:24

    Rob & Zwanette:

    Jemig te gek man.... daar valt onze adrenaline kick van het snorkelen bij Key Largo een beetje bij in het niet maarrrrrrrrr zwommen wel oog in oog met de barracuda's, da's ook niet niks!!!!
    Dikke kus van ons
    -x-

  • 09 Februari 2006 - 12:45

    Alice:

    Helemaal superrrrrrr GAAF!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2006

Back home!

18 Maart 2006

Sky is the limit!

02 Maart 2006

Bula everybody!!!

17 Februari 2006

Fiji Time!!!

11 Februari 2006

Karel's nieuwe looks...
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 33416

Voorgaande reizen:

01 November 2005 - 31 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: